Publicerad 081009

Brita Zackari, Storåkers – en bortskämd unge

Brita Zackari ser sig själv och sina jämnåriga som extremt otåliga och svårflirtade.

Vad skiljer er som är uppväxta med internet från dem som är äldre?
“Vi är extremt otåliga och svårflirtade. Vår generation är en bortskämd unge som alltid fått det den pekat på, och internet är farsan (eller morsan) som aldrig säger nej. På gott och ont.”

Vilka sajter tycker du är värda att hålla ögonen på just nu, och varför?
“FWA är bra om man inte vill missa bra och roliga sidor. Ett tips till dem som känner att deras digitala allmänbildning är lite fattig är att släppa sargen och gå loss på nymodigheter som gör livet enklare, t ex RSS-läsare och widgets. Det är roligt att säga också – widget!”

Hur tycker du att internet bäst ska användas för att göra kreativa digitala annonslösningar?
“Jag tror på interaktivitet. Folk är narcissister och gillar att spegla sig själva i internet, dessutom känns det som att smartaste sättet att stärka ett varumärke eller sprida en kampanj är att erbjuda en funktion som användaren antingen har bra nytta av eller som är extremt rolig att använda. Jag tror att framgången i digital kommunikation är att förena den med vårt analoga liv, så som Nike och Apple har gjort med Nike.”

Vad har du mer för uppfattning:                                                                                                                 “Sluta behandla internet som ett fenomen inom citationstecken och se det istället som ett verktyg genom vilket vi lever större delen av våra liv, inte minst det sociala. Och vad fint det är att en ensam gothare i norrlands inland inte längre är ensam utan har massor av kompisar i andra delar av världen genom någon obskyr community. Att hjälpa dem att umgås är smart.”


Tidigare Digital Natives

COPYRIGHT 2009 INDIKAT AB
image image image image image image